Otse põhisisu juurde

Ravimitest maakeeli 18.mai

    18. mail ei saanud me kahjuks viirusohu tõttu kohtuda, seega jäi meil kokku saamine ära farmaatsia instiduudist professor A.Raaliga. Selle asemel pidime läbivaatama, aga kuus videot, mis on e-kursusena "Ravimitest maakeeli".

     Farmaatsia ehk maakeeli rohuteadus on üks väga keeruline valdkond. Seda on Sul võimalik põhjalikult õppida Tartu Ülikoolis proviisoriõppes või Tallinna Tervishoiu Kõrgkoolis farmatseudi erialal. Siiski võiksid meil kõigil olla üldised teadmised ravimite kohta. Elame ju ajal, kus tohutu infohulk on meist vaid ühe näpuliigutuse kaugusel, kuid kaugeltki kogu see informatsioon ei ole õige. Seepärast ongi oluline, et igaühel meist oleks põhiteadmine või nii-öelda tunne

Sellel videotunni kursusel:

  • saime ülevaate ravimite kujunemisloost;
  • saime teada, mis on ravim ja kuidas sünnib ravim;
  • saime teada, mis on ravimite koostises;
  • mõistsime, kuidas saabub ravimi toime ja kuidas saab ravimeid manustada;
  • saime ülevaate apteegist - mida seal müüakse ja milliseid teenuseid apteegis pakutakse;
  • anti meile praktilisi nõuandeid selle kohta, mida ravimite kasutamisel on oluline silmas pidada.
    Varasemalt oleme mõlemad saanud ravimite kasutamise nõuandeid nii arstide kui ka vanemate või proviisorite käest. Koolis pole küll otseselt ravimeid eraldi käsitlenud, kuid inimese õpetuse tunnis on paar teemat selle kohta olnud, kuidas peab oma enda ravimeid ise tarvitama ja teistele ei tohi kunagi neid jagada, mis on siis sulle endale retseptide alusel kirjutatud. Oleme saanud ka kindlad juhised alati oma arstidelt, kuidas mingeid ravimeid tarvitada ning võimalus neile helistada ja üle küsida on olemas olnud.
    Meile väga meeldisid kõik need tunnid, kuid kahju oli, et osad neist ära jäid ning veebis toimuma pidid.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Sissejuhatus meditsiini ja tervishoiu õpesse (15.09.2020)

Teine meditsiini õppepäev toimus meil koolimajas 15. septembril. Selle päeva teemaks oli s issejuhatus meditsiini ja tervishoiu õppesse ning saime veeta loengu kogu klassiga. Lektoriks oli Tatjana Oolo Tartu Ülikooli kliinikumist. Alustasime tavapärasest ajaloost. Saime teada palju uusi erinevaid fakte alustades 1345.aastal Russenbergi testamendist kuni esimese eduka elustamiseni 1964.aastal. 20. sajandil tuli ka kasutusele palju uusi tehnoloogilisi seadmeid, mis muutsid meditsiini efektiivsemaks. Enne 21.sajandit alustati erinevate siirdamistega, mida on arendatud tänapäevani. Järgmisena rääkisime õendusest, sellega kaasnevatest kohustustest ja tavadest. Saime teada, et Florence Nightingale’i järgi sai alguse rahvusvaheline õdedepäev. Põhilised nõuded ühele heale õele on: haridus, põhiteadmised meditsiinivaldkonnas, lojaalsus ja erinevad oskused elus eneses.  Arutlesime inimõiguste üle ja sellele toetuvast Euroopa Patsiendiõiguste deklaratsioonist, mis annab meile õiguse: elule, ...

Füsioloogia (uriinianalüüs) (17.11.2020)

Tartu Tervishoiu Kõrgkoolis toimus meil lektor Kaido Liivaga füsioloogia tund, kus tegelesime uriini ja selle analüüsimisega.  Tunni alguses saime taaskord särada alustuseks oma teadmistega uriini kohta. Varasemalt teadsime, et kunagi väga ammu joodi uriini selleks, et kindlaks määrata, kas inimesel on diabeet või mitte ning neid inimesi kutsuti pissijoojateks. Peale seda rääkisime uriini kooslusest ning sellega seonduvatest erinevatest ajaloo juhtumitest. Suundusime põhiteemani, et saada teada, mida kõike võib uriinist teha (näiteks uriini analüüsi, suguhaiguste diagnostikat). Kvaliteetset uriiniproovi on keerulisem saada kui kvaliteetset vereproovi, sest vereproovi võtavad spetsialistid, aga uriiniproovi annab iga patsient ise ning ei saa loota sellele, et inimesed teavad, kuidas on õige analüüsi anda. Üks väikene mööda liigutus ja kogu proov võib anda täiesti vale tulemuse.  Liiv rääkis seoses valeprooviga meile ühe loo, kus meditsiinitöötaja kandis proove oma taskus liiga ...

Pediaatria ehk lastehaigused ja laste areng/arenguhäired

 Pediaatriat tutvustav tund toimus 9.novembril Tartu Tamme Gümnaasiumis ja seda viisid läbi Dr Heili Varendi ja Dr Reet Laugesaar.  Peamised probleemid ja tervisehäired vanuseti on erinevad. Imikutel ja vastsündinutel esineb tihti kaasasündinud haiguseid, toitumisprobleeme ja alergiaid. Väikelastel esinevad peamiselt alergiad ning nakkushaigused.  Koolieas lastel on probleeme tihti psühhosomaatiliste haigustega, psüholoogiliste probleemidega ning krooniliste haigustega. Väga oluline on see kuidas meie vanemad või eelnevad põlved on käitunud või mida nad on läbi elanud, sest see võib mõjutada edaspidi indiviidi elu kvaliteeti. Sünd on justkui verstapost liigi säilitamiseks. Eluringi alguseks on sünd, millest 49% on tavaliselt planeerimata. Sellega seoses peaks olema kindel selles, et rasedus mööduks ohutult. Loote arengul ja üle üldse kõik arengu etapid kuni sünnini on väga olulised, sest neist igaüks võib mõjutada tulevase inimese elukvaliteeti.  Asjad, mis tunduvad ...